7. august 2012

Sidste nattur i år med fisk

Så skulle det lige prøves i mere vind end jeg normalt tager ud i. Kastene gik nu ok, selvom man er nybegynder.
Men ialt 4 ture med flue og det er blevet til 12 ørreder op til 50 cm og en del kontakter. Den rigtig store var der, men den må vi jagte næste år. Men det er s.... fedt at få hugget på en fluestang og man skal ikke være bange for at gå i gang, jeg kaster ikke specielt godt eller langt, men fiskene er jo ligeglade. Min favoritflue til tusmørke og nat kan i se på fisken og lige før disse tider, er det "pattegrisen" som giver fisk. Jeg fisker på vand imellem 20 cm og 50 cm dybde. Ja nogle ture er endda blevet forstyrret en del af andre fiskere som vadede lige ind til mig i de små badekar :) Øv. Prøv det lave vand, det er fedt at se ørreden komme farende i overfladen og knalde fluen.
Ja, selve sættet kostede 350,- og det er jo ikke meget for at komme i gang.
Nu skal vi jagte de flade ved Årøsund igen og se om vi ikke kan få en af de store blanke på dybere vand.
Aask holder klubmesterskab den 15 september, så der skal vi også på vandet.


1 kommentar: