12. august 2012

9 ørred og mange kontakter på cigaren

Jeg ankom ca. 22.30 og begyndte at vade hen mod pladsen.
Øv optaget og dog !!
De pakkede sammen og ville ikke fiske mere.
Yes, men det er jo de timer efter solen det er vildest i området. Så hurtigt en kop kaffe og så på med favoritten. Der gik ikke lang tid før de første kontakter og så sad den første på 42. Havde spist de seneste, så den skulle med hjem til grillen. Der gik ikke lang tid, så sad nummer 2 der på ca. 45 og den var en rigtig akrobat. Så skete der ikke meget og der var helt vindstille og vanvittig mange stjerneskud. Har aldrig ønsket så mange gange før.
Nå, på med en cigar efter et lille pause-billede af de 2 første fisk.
OG så skal jeg da lige love for festen startede. Først med et kæmpe fyrværkeri til en fest på landet og derefter en båd som sejlede med fuld skrue på land længere nede. Der skete vist ikke noget.
Bang, så sad den der. Imens jeg stod og tænkte på dyner og savnet af pigerne, så hamrede en megabølge cigaren og løb afsted med fluelinen. Efter mange bandeord-nervøse tanker nettede jeg min største fluefangede fisk på hele 57 cm og mega fed med masser af småfisk i munden.
Wauv, op og tage en masse billeder. Flot, selvtimeren havde jeg ikke slukket for og dermed inden batt.
Efter en kop kaffe og min hamrende flotte fisk i halvmåne med stjerneskud, kogte vandet i samme område igen. Det blev til 9 fisk imellem målet og 57 cm. 3 med hjem og så en masse kontakter.
Den kan man leve længe på.
Længe leve fluefiskeri om natten.
Og husk på, jeg kaster altså stadig ikke ret godt.
Men de er derude og der er mange.



1 kommentar:

  1. Hej Jan, du store fluefisker :) super gået. Jeg må ærligt indrømme, at i har noget godt fiskevand. Ses.

    SvarSlet